سرامیک مات بهتره یا براق

سرامیک مات بهتره یا براق

استفاده از سرامیک و کاشی در منازل به عنوان مصالح کاربردی و مهم هم در ظاهر و هم در کارایی تاثیر بسزایی خواهد داشت. به همین دلیل باید در هنگام انتخاب سرامیک کف از کفپوش هایی استفاده کنیم که بتوان با استفاده از آن ها هر قسمتی از محیط را پوشانده و در عین حال دلپذیر کنیم. البته در هنگام انتخاب سرامیک مورد نظر ممکن است که ابتدا کمی سردر گم باشیم زیرا مات یا براق بودن سرامیک و همچنین رنگ و طرح های مختلف، باید بر اساس معیارهای استاندارد صورت پذیرد.
از این رو یکی از سوالاتی که ممکن است در این صورت ذهن شما را درگیر کند این است که سرامیک کف مات بهتره یا براق؟ در این مطلب سعی داریم تا با جزئیات این موضوع را بررسی کنیم. فروشگاه به سرام به عنوان یکی از نمایندگی های معتبر سعی دارد تا بهترین انتخاب را برای مشتریان به ارمغان آورد.
 
سرامیک کف براق مدل هانتر 80 در 80

سرامیک مات یا براق شما کدام را ترجیح می دهید؟

سرامیک ها همانطور که گفته شد بر اساس طرح و رنگ در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. به طور کلی دو دسته بندی از این نظر حائز اهمیت است:
•    سرامیک های مات
•    سرامیک های براق
انتخاب درست در هنگام خرید سرامیک کف می تواند تاثیر چشمگیری بر فضای داخلی مورد نظر داشته باشد و در حالت کلی ح و حال متفاوتی را برای شما ایجاد کند. به همین دلیل باید در ابتدای خرید این محصول حتما جزئیات و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهید. 

چرا باید سرامیک مات را انتخاب کنیم؟

همانطور که گفته شد دسته بندی موجود برای سرامیک کف پذیرایی یا سرامیک کف اتاق، برای کسانی که بسیار به ظاهر محیط مورد نظر اهمیت می دهند، در اولویت قرار دارد. به همین دلیل اگر دوست ندارید که زرق و برق زیاد در محیط چشم شما را اذیت کند انتخاب سرامیک های مات بهترین گزینه برای شما خواهند بود. وجود یک راز در این قسمت می تواند دید شما را برای خرید سرامیک کف بازتر کند.
اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که فیلم های سینمایی را پیگیری می کنند، باید این موضوع را هم دیده باشید که برای سرامیک کف خانه های لوکس در فیلم ها معمولا از رنگ
سرامیک کف سفید یا سرامیک کف طوسی
و خاکستری استفاده می کنند. پس اگر لاته و نسکافه و قهوه را ترجیح می دهید، مدل سرامیک کف مات گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.
البته نا گفته نماند که استفاده از این سرامیک از این نظر محبوب تر است که تمیز کاری ساده تری دارد و به ندرت کثیفی را نشان می دهد. تحمل بسیار بالاتری نسبت به لکه دارد ولی سرامیک مات برای کف هر چقدر روشن تر باشد در نتیجه کثیفی را بیشتر نمایان می کند. البته این به معنای استفاده از سرامیک کف سالن رنگ تیره نیست بلکه باید در هنگام استفاده از سرامیک کف از رنگ های تنالیته استفاده کنید و میزان روشنایی را در محیط مورد نظر متوسط جلوه دهید.
در هر صورت اگر فضای مورد نظر وسیع باشد می توانید از رنگ هایی استفاده کند که کمی تیره تر هستند مانند سرامیک کف رنگ طوسی، تا فضای باز و خالی تری برای خود در اختیار بگیرید. بر عکس این موضوع استفاده از سرامیک کف مات در رنگ های روشن تر است که می تواند فضای مورد نظرتان را بهتر نشان دهد. 

 
سرامیک کف ایفا سرام مدل ایپک


نظرتان را در مورد سرامیک های براق برای دکوراسیون بروز کنید
همانطور هم که از اسم این سرامیک ها پیداست باعث می شود تا جلوه و بازتاب نور بسیار بالایی برای محیط ایجاد شود و در نتیجه فضای بزرگ تری در اختیار افراد قرار بگیرد. هر چقدر فضا و محیط مورد نظر بازتر باشد در نتیجه با استفاده از سرامیک کف براق بزرگ تر هم نشان داده می شود. از طرفی اگر به دنبال سرامیک کف سالن لوکس هستید، استفاده از این نوع سرامیک کاربرد بیشتری دارد و در نتیجه نوردهی بالاتری نیز خواهد داشت. 
نکته حائز اهمیت دیگری که باید در هنگام انتخاب این سرامیک ها در نظر داشته باشید این است که این سرامیک ها به دلیل خصوصیات ظاهری که دارند لکه و یا کثیفی را خیلی بیشتر نمایش می دهند و از این رو نیاز به تمیز کاری بیشتری خواهند داشت. پولیش و صیقلی بودن سطح این سرامیک ها باعث می شود تا کمی لیز باشد و از این برای سرامیک کف حیاط و سرامیک کف پارکینگ گزینه مناسبی نخواهد بود.

تا اینجا مقاله قصد داشتیم تا از نظر ظاهر و خصوصیات عینی موضوع سرامیک کف مات و براق را بررسی کنیم. اما برای خرید سرامیک کف تنها انتخاب ظاهری کافی نیست بلکه باید مزایای موجود در این سرامیک ها و کارایی آن ها را نیز در نظر بگیریم. قبل از آن این نکته را نیز یادآور می شویم که خرید سرامیک ارزان و با قیمت مناسب از طریق خرید سرامیک آنلاین از فروشگاه به سرام نمایندگی محصولات ایفا سرام امکان پذیر خواهد بود.
 
سرامیک کف ایفا سرام مدل پریمو MT134


انواع سرامیک کف براق
سرامیک های کف براق به سه دسته:
•    سرامیک براق معمولی
•    سرامیک براق پولیش
•    سرامیک براق سوپر پولیش 
تقسیم بندی می شود.
سرامیک های براق معمولی معمولا سرامیک های پرسلان هستند و بیشتر برای کف منازل مسکونی به کار برده می شوند. قیمت این مدل از سرامیک کمتر است و در نتیجه نسبت به سایر سرامیک ها لغزندگی کمتری نیز خواهد داشت.
در سرامیک های کف پولیش میزان براقیت از سرامیک های معمولی بیشتر است و فقط هم بر روی سرامیک های پرسلانی و گرانیتی قابلیت نصب و اجرا شدن دارد. همه سرامیک های پولیش از پرسلان و گرانیت می باشند. 
سرامیک های سوپر پولیش نیز برای محیط های بزرگ تر به کار می روند و جلوه ای ویژه و خاص را به محیط عرضه می کنند. سرامیک های سوپر پولیش نسبت به دو نمونه قبلی بسیار سخت تر هستند و مقاومت های بیشتری نسبت به دو مدل قبلی دارند. حتی در برابر سایش و خش نیز این مدل سرامیک مقاوم تر است ولی باید در برابر لغزندگی این سرامیک ها حسابی دقت به خرج دهید.
 

مزایای خرید سرامیک کف مات

اگر تا اینجای مقاله با خواندن مطالب تصمیم گرفتید که سرامیک مات را برای محیط مورد نظر خود انتخاب کنید یا اینکه قصد دارید انتخاب دقیق تری از خرید خود داشته باشید باید مزایای موجود در این محصول را هم بررسی کنید و سپس برا خرید آن اقدام کنید.
 
سرامیک کف ناز سرام مدل وانیا

سرامیک های مات نگهداری ساده تری دارند

انواع سرامیک های کف مات قادرند که لکه و گرد و غبار را به خوبی پنهان کنند و به همین دلیل نیازی به تمیز کردن مداوم و منظم در آن ها نیست. برا تمیز کردن این سرامیک ها لازم نیست که دقت بالایی به خرج دهید و به همین دلیل یکی از نقاط قوت این سرامیک ها این است که کثیفی را مانند جرم حاصل از آب را خیلی مشخص نمی کند و برای سرویس بهداشتی و سرامیک کف پذیرایی انتخاب مناسبی خواهد بود.

کاشی های مات به هیچ وجه لغزنده نیستند

انواع این سرامیک ها یعنی سرامیک های مات برای حمام و هتل ها گزینه بسیار مناسبی هستند. حتی با یک نگاه ساده به سرامیک کف مات در مقایسه با سنگ های طبیعی کاملا متوجه این موضوع خواهید شد که لغزش در آن بسیار کمتر از سرامیک های براق است. البته این موضوع تضمینی برای ایجاد نکردن لغزش نیست زیرا سرامیک مات سفید هم ممکن است پس از خیس شدن باعث ایجاد لغزندگی شود. 

ظاهر سرامیک کف مات شیک و همه پسند است
اگر از ن دسته از افرادی هستید که با سبک های مینیمال رابطه ای گرمی دارید، پاسخ تان به سوال سرامیک کف مات بهتره یا براق کاملا واضح و مشخص است شما قطعا استفاده از سرامیک های مات را برای کف مناسب می دانید زیرا این نوع سرامیک می تواند به داشتن فضای ساده و شیک به شما کمک کند. در حال حاضر طرح های مختلفی برای این سرامیک وجود دارد که می توان به:
•    سرامیک مات طرح چوب
•    سرامیک مات طرح سنگ
•    سرامیک مات طرح سیمان
اشاره کرد. رنگ های تیره و یا خنثی می توانند با تلفیق شدن در سرامیک کف مات فضای آرام و دلنشین تری را ایجاد کنند.
 
سرامیک کف ناز سرام مدل وانیا

آیا سرامیک مات معایبی هم دارد؟

با بررسی مزایای موجود در این محصول احتمال زیاد معیارهای شما برای خرید آن مشخص تر شده است. اما نکته دیگری که وجود دارد این است که با در نظر نگرفتن معایب ممکن است که انتخاب شما صد در صد مناسب نباشد. پس موضوع دیگر این است که از آنجایی که سرامیک کف مات گزینه مناسبی برای پنهان کردن لکه ها و یا جرم است و برای محیط هایی که جرم آب بسیار بالا است گزینه مناسبی می باشد ولی نسبت به سرامیک های کف براق تمیز کردن این سرامیک ها می توان گفت که دشوارتر و سخت تر انجام می شود. 
 

مزایای سرامیک کف براق

در ادامه این مقاله و می توان گفت که در پایان بهتر است که مزایای موجود در این سرامیک را بررسی کنیم. 

سرامیک کف براق نظافت ساده و راحتی دارد
همانطور که گفته شد سطح این سرامیک لغزنده است ولی نظافت ساده ای دارد و در نتیجه می تواند گزینه مناسبی برای سرویس بهداشتی باشد.

سرامیک براق فضا را بزرگ تر نشان می دهد

پر نور نشان دادن فضای مورد نظر و همچنین بزرگ تر نشان دادن محیط یکی دیگر از مزایای موجود در این سرامیک است که همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، با فضا دادن به ظاهر فضای بیشتری را ایجاد می کند و در نتیجه برای منزل مسکونی با متراژ کم مناسب می باشد. 

آیا سرامیک های کف براق معایب هم دارند؟

به قطع هر محصولی در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی کار ساز نیز می باشد که بررسی تمامی جهات یک محصول درک بهتری را در هنگام خرید برای مشتری به همراه خواهد داشت. کاشی یا سرامیک براق ممکن است که رد پا، گرد و غبار و انواع لکه ها را خیلی راحت و سریع نشان دهد و از این جهت به نظافت سخت و بیشتری نیاز دارد. لغزندگی کف بالای این سرامیک باعث شده تا به هیچ وجه برای محیط های مرطوب مناسب نباشد. از این رو توصیه اکید ما این است که به هیچ وجه در محیط های مانند حمام و سرویس بهداشتی از این سرامیک برای تزئین کف دستشویی و حمام استفاده نکنید.